STRATEGIA PODATKOWA GRUDNIK SP. Z O.O. ZA ROK PODATKOWY 2022
STRATEGIA PODATKOWA GRUDNIK SP. Z O.O. ZA ROK PODATKOWY 2021
STRATEGIA PODATKOWA GRUDNIK SP. Z O.O. ZA ROK PODATKOWY 2020
SPIS TREŚCI
I. WSTĘP
II. ZAKRES PRZEDMIOTOWY STRATEGII PODATKOWEJ
III. ORGANY ODPOWIEDZIALNE ZA SPORZĄDZENIE I REALIZACJĘ STRATEGII PODATKOWEJ
IV. SPOSÓB REALIZACJI STRATEGII PODATKOWEJ
V. PODSTAWOWE DZIAŁANIA PODEJMOWANE W CELU PRAWIDŁOWEJ REALIZACJI OBOWIĄZKÓW WYNIKAJĄCYCH Z PRZEPISÓW PRAWA PODATKOWEGO (W RAMACH REALIZOWANEJ STRATEGII PODATKOWEJ)
VI. PROCEDURY – REGULAMINY PODATKOWE OBOWIĄZUJĄCE W SPÓŁCE
VII. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM PODATKOWYM
- RYZYKO PODATKOWE
- REAKCJA NA RYZYKO PODATKOWE
- SZACOWANIE I OGRANICZANIE RYZYKA PODATKOWEGO
- INFORMACJE O ZŁOŻONYCH PRZEZ SPÓŁKĘ WNIOSKACH.
VIII. INFORMACJE O REALIZACJI OBOWIĄZKÓW PODATKOWYCH I SCHEMATACH PODATKOWYCH (MDR)
IX. INFORMACJE O ZŁOŻONYCH PRZEZ SPÓŁKĘ WNIOSKACH
X. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYPEŁNIANIA OBOWIĄZKÓW PODATKOWYCH W ZAKRESIE TRANSAKCJI ZAWIERANYCH Z PODMIOTAMI POWIĄZANYMI
XI. INFORMACJE W ODNIESIENIU DO TRANSAKCJI Z PODMIOTAMI Z KRAJÓW LUB TERYTORIÓW STOSUJĄCYCH SZKODLIWĄ KONKURENCJĘ PODATKOWĄ
XII. INFORMACJA W ZAKRESIE DZIAŁAŃ RESTRUKTURYZACYJNYCH
XIII. WSPÓŁPRACA Z ORGANAMI PODATKOWYMI
I. WSTĘP
W związku z faktem, że spółka GRUDNIK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (dalej: „Spółka”) nie zawarła z Szefem Krajowej Administracji Skarbowej – umowy o współdziałaniu w rozumieniu art. 20 ust. 1 Ordynacji podatkowej, a ponadto – w roku podatkowym 2020 – Spółka osiągnęła przychody podatkowe przekraczające 230 740 000 zł (równowartość 50 000 000 EUR), po stronie Spółki powstał obowiązek sporządzenia informacji o realizowanej strategii podatkowej (dalej: „Strategia podatkowa”) w rozumieniu art. 27c ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1406 z późn. zm.).
Strategia podatkowa wskazuje nie tylko politykę podatkową Spółki realizowaną w roku podatkowym 2020, ale również odnosi się do długoterminowych celów podatkowych Spółki, które są i będą realizowane w przyszłości. W tym miejscu należy dodać, że Spółka – od początku swojego istnienia – za cel stawiała sobie należytą realizację obowiązków w obszarze opodatkowania (w tym zwłaszcza regulowanie należności publicznoprawnych w prawidłowej wysokości, tj. opłacanie należnych podatków w wysokości i terminach wynikających z przepisów prawa podatkowego).
Spółka dąży – przy zachowaniu należytej kontroli procesów zachodzących wewnątrz i na zewnątrz – do zidentyfikowania i prawidłowej realizacji obowiązków podatkowych, w szczególności w zakresie sprawozdawczości podatkowej, jak i zarządzania ryzykiem podatkowym.
Dodatkowo, Spółka stawia sobie za cel stworzenie skutecznej i transparentnej polityki podatkowej w Spółce, która uwidoczni zgodność postępowania z przepisami prawa podatkowego.
II. ZAKRES PRZEDMIOTOWY STRATEGII PODATKOWEJ
- Strategia podatkowa Spółki oparta jest na wartościach i zasadach postępowania przyjętych i od początku istnienia Spółki realizowanych. Wartości te wspierają etyczne prowadzenie biznesu we wszystkich jego obszarach, w tym w obszarze podatkowym.
Przyjęte wartości determinują sposób postępowania również przy wdrażaniu konkretnych działań w zakresie obowiązków podatkowych, a nie tylko aktywności biznesowej Spółki, a także wyznaczają ramy dla polityk, procedur i procesów podatkowych. Punktem odniesienia dla działań w sferze podatkowej jest wzorzec odpowiedzialnego podatnika, który respektuje istotność podatków dla dalszego rozwoju gospodarczego i gotów jest współpracować z administracją podatkową. Spółka traktuje uiszczane podatki, stanowiące pochodną jej działań biznesowych jako wkład we wspieranie celów społecznych.
Zgodnie z powyższymi założeniami Spółka zapewnia, że jej działalność jest zgodna z przepisami podatkowymi (tax compliance), w tym w szczególności uiszcza podatki w odpowiedniej wysokości i w wyznaczonym terminie, stosowane przez Spółkę rozwiązania podatkowe zawsze są uzasadnione względami biznesowymi, Spółka nie tworzy sztucznych konstrukcji, nieposiadających uzasadnienia biznesowego.
- Strategia podatkowa zawiera opis:
a) sposobu realizacji Strategii podatkowej przez odpowiedzialne za to organy/osoby;
b) podstawowych działań podejmowanych w celu realizacji Strategii podatkowej;
c) procedur podatkowych obowiązujących w Spółce;
d) zasad zarządzania ryzykiem podatkowym i „apetytem na ryzyko”;
e) podejścia do informowania o schematach podatkowych (w ramach MDR);
f) złożonych przez Spółkę wniosków o wydanie interpretacji ogólnych i indywidualnych, wiążących informacji stawkowych oraz wiążących informacji akcyzowych;
g) procesów oraz procedur w zakresie zarządzania wykonywaniem obowiązków
wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłową realizację;
h) zasad współpracy z podmiotami powiązanymi celem prawidłowej realizacji
obowiązków podatkowych z tego wynikających;
i) zasad zawierania transakcji z podmiotami z krajów lub terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową (tzw. rajów podatkowych);
j) zasad planowania i wdrażania działań restrukturyzacyjnych;
k) kontroli i monitorowania Strategii podatkowej – celem realizacji jej założeń w przyszłych latach podatkowych;
l) zasad współpracy z KAS.
2. Strategia podatkowa odnosi się do przepisów prawa podatkowego nakładających na Spółkę obowiązki w zakresie prawa podatkowego, tj. w szczególności obowiązków w zakresie terminowego składania deklaracji podatkowych i uiszczenia należności publicznoprawnych, posiadania wymaganych przepisami prawa procedur podatkowych oraz zachowania należytej staranności w zakresie pełnienia roli płatnika
3. W roku podatkowym 2020 Spółka była w pełni świadoma obowiązku monitorowania zmian w przepisach prawa podatkowego pod kątem konieczności realizacji poszczególnych obowiązków podatkowych. Osoby odpowiedzialne w Spółce za realizację obowiązków w zakresie opodatkowania uczestniczyły w szkoleniach oraz samodzielnie poszerzały wiedzę z wprowadzanych zmian w prawie podatkowym.
III. ORGANY ODPOWIEDZIALNE ZA SPORZĄDZENIE I REALIZACJĘ STRATEGII PODATKOWEJ
1. Za sporządzenie niniejszej Strategii podatkowej odpowiada Zarząd Spółki, który przyjmuje Strategię podatkową w drodze uchwały.
2. Przy sporządzeniu niniejszego dokumentu – a także realizacji jego założeń w przyszłych latach podatkowych – Zarząd współpracuje z Dyrektorem Finansowym, Głównym Księgowym, doradcami zewnętrznymi oraz z innymi osobami, których udział w przygotowaniu i realizacji Strategii podatkowej jest konieczny.
2. Strategia podatkowa może zostać zmieniona przez Zarząd w drodze uchwały.
IV. SPOSÓB REALIZACJI STRATEGII PODATKOWEJ
- W roku podatkowym 2020 – celem prawidłowej realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego – w Spółce:
a) sprawowana była kontrola wewnętrzna nad procesami podatkowymi w niej zachodzącymi w celu:
- bieżącej identyfikacji i realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, w tym zwłaszcza celem terminowego składania wymaganych przepisami prawa deklaracji i wpłacania należności publicznoprawnych
- identyfikacji zaistniałych ryzyk podatkowych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą i przeciwdziałaniu negatywnym skutkom ich wystąpienia;
b) stosowane były ustalone zasady kalkulacji zobowiązań podatkowych na poszczególnych etapach realizowanych działań (od momentu planowania transakcji aż po jego rozliczenie dla celów podatkowych);
c) dążono do prawidłowego i rzetelnego określenia polityki podatkowej (oraz sposobu nadzorowania jej realizacji) pozwalającej zachować należytą staranność w zakresie prawidłowego wypełniania obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.
2. Strategia podatkowa za rok podatkowy 2020 była realizowana w zgodzie z podstawowymi celami gospodarczymi, jakie stawiane są przed Spółką. Spółka dążyła do zmniejszenia obciążeń podatkowych jedynie w zakresie, w jakim pozwalają na to obowiązujące przepisy prawa podatkowego – z jednoczesnym uwzględnieniem zasad społecznej odpowiedzialności.
V. PODSTAWOWE DZIAŁANIA PODEJMOWANE W CELU PRAWIDŁOWEJ REALIZACJI OBOWIĄZKÓW WYNIKAJĄCYCH Z PRZEPISÓW PRAWA PODATKOWEGO (W RAMACH REALIZOWANEJ STARTEGII PODATKOWEJ)
1. Podstawowe działania podejmowane przez Spółkę w celu prawidłowej realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego (w ramach realizowanej Strategii podatkowej Spółki za rok podatkowy 2020) polegały na:
a) odpowiednim podziale kompetencji w zakresie wypełniania obowiązków przewidzianych przepisami prawa podatkowego pomiędzy poszczególne osoby zatrudnione w Spółce;
b) analizie przeprowadzanych transakcji i zdarzeń, w tym gospodarczych, celem prawidłowej identyfikacji ich skutków podatkowych oraz ewentualnego ryzyka podatkowego.
c) identyfikowaniu ewentualnego ryzyka podatkowego mogącego wystąpić w związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą (w ramach oceny ryzyka podatkowego) – poprzez bieżące monitorowanie zmian przepisów prawa podatkowego, wydawanych interpretacji indywidualnych i ogólnych, objaśnień podatkowych i innych komunikatów przedstawianych przez Ministerstwo Finansów i inne organy KAS oraz orzecznictwo sądów administracyjnych i TSUE;
d) rozstrzyganiu zaistniałych wątpliwości interpretacyjnych w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego, przy udziale minimum dwóch osób, w tym osoby odpowiedzialnej za realizację obowiązków w danym obszarze podatkowym lub osoby posiadającej uprawnienia doradcy podatkowego – w celu ograniczenia lub wyłączenia ryzyka popełnienia błędu w zakresie realizacji obowiązków podatkowych.
2. W przypadku zidentyfikowania nieprawidłowości w obszarze realizacji obowiązków podatkowych osoba je identyfikująca pozostawała obowiązana do powiadomienia Głównego Księgowego o zidentyfikowanych nieprawidłowościach.
3. W roku podatkowym 2020 rozliczenia podatkowe w Spółce dokonywane były w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego – w tym zwłaszcza kwoty zobowiązań podatkowych kalkulowane były w oparciu o długoletnią praktykę stosowania przepisów prawa podatkowego. Spółka dbała o terminowe regulowanie należności publicznoprawnych wynikających z właściwych przepisów prawa podatkowego.
4. Spółka nie poszukiwała i nie wykorzystywała niejasności i nieprecyzyjności przepisów podatkowych celem osiągnięcia korzyści podatkowej.
VI. PROCEDURY – REGULAMINY PODATKOWE OBOWIĄZUJĄCE W SPÓŁCE
1. Dążąc do zachowania należytej staranności w zakresie realizacji przepisów prawa podatkowego, Spółka w 2020 r. rozpoczęła pracę nad sformalizowaniem dotychczasowych zasad rozliczania podatków, rezultatem czego było przystąpienie do opracowania następujących dokumentów wewnętrznych (procedur):
- procedurę KKS – dokument oznaczający przypisanie ryzyka odpowiedzialności karnej skarbowej dla poszczególnych pracowników szczebla kierowniczego i Członków Zarządu Spółki biorących udział w sprawowaniu funkcji istotnych w sferze podatków;
- procedurę rozliczania podatku od towarów i usług (VAT) – dający możliwość weryfikacji kontrahentów Spółki oraz prawidłowego dokumentowania transakcji oraz pozwalający zabezpieczyć uprawnienie Spółki do odliczenia VAT w związku z nabyciem towarów lub usług;
- procedurę rozliczania podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) – określający zasady rozliczania CIT w Spółce;
- procedurę rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) – określający zasady rozliczania PIT w Spółce;
- procedurę obiegu dokumentów księgowych i podatkowych - regulująca zasady obiegu i archiwizacji dokumentów przychodzących i wychodzących Spółki, ze szczególnym uwzględnieniem dokumentów związanych z rozliczeniami podatkowymi i sprawozdawczością finansową.
W Spółce obowiązują procedury dotyczące nawiązywania współpracy z kontrahentami. Obejmują one weryfikację kontrahentów pod kątem wiarygodności, prowadzenia rzeczywistej działalności, posiadania wymaganych rejestracji czy koncesji (w tym rejestracji dla podatku VAT). Wszelkie weryfikacje są dokumentowane, a proces akceptacji nowego klienta czy dostawcy jest ściśle ustrukturyzowany.
Spółka posiada także procedurę dotyczącą sprawdzania rachunków bankowych kontrahentów w Wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT (tzw. Biała Lista).
Spółka aktywnie identyfikuje, ocenia, monitoruje i zarządza ryzykiem podatkowym. W przypadku stwierdzenia wystąpienia ryzyka podatkowego, ryzyko takie jest rejestrowane i podejmowane są stosowne działania w zależności od rodzaju źródła tego ryzyka i jego wartości. Spółka, podejmując decyzję, jakie działania należy podjąć w związku z zaistniałym ryzykiem kieruje się przyjętą strategią podatkową, a w szczególności zasadą pozostawania w zgodzie z przepisami podatkowymi (tax compliance).
W zakresie raportowania schematów podatkowych Spółka wdrożyła procedurę dostosowaną do wymogów ustawy Ordynacja podatkowa.
- Spółka opracowuje i wdraża regulaminy oraz wypracowaną praktykę weryfikacji dokumentów przy ich księgowaniu dającą możliwość ich prawidłowego ujęcia w poszczególnych pozycjach oraz prawidłowego zaklasyfikowania zapisów dla celów podatku dochodowego, podatku od towarów i usług oraz pozostałych podatków – która to praktyka była stosowana w poprzednich latach podatkowych (w tym w 2020 r.) i jest dalej stosowana.
- Spółka jest podatnikiem podatku od osób prawnych (CIT), podatku od
towarów i usług (VAT), podatku od nieruchomości. Ponadto jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) oraz uiszcza należne cła.
- Dla każdego podatku istnieje odrębny proces obejmujący analizę podstaw opodatkowania, weryfikację dokumentów fiskalnych sporządzanych i otrzymywanych w raportowanym okresie i weryfikację kalkulacji podatku. Wdrożone procesy zapewniają składanie deklaracji podatkowych i dokonywanie płatności podatków w terminach wynikających z przepisów prawa.
- Dokonywane przez Spółkę transakcje oraz podejmowane inne, nietransakcyjne działania podlegają ocenie z punktu widzenia podatkowego. W zależności od typu transakcji, ocena ta może być dokonywana już na etapie zawierania umowy, albo też na etapie ujmowania transakcji w księgach rachunkowych. Transakcje powtarzalne, standardowe (rutynowe), ujmowane są pod kątem podatkowym w sposób z góry zdefiniowany, podczas gdy transakcje niestandardowe, zdarzenia nietypowe, nowe rodzaje transakcji analizowane są każdorazowo indywidualnie. W przypadku wątpliwości spółka zasięga opinii zewnętrznych doradców podatkowych lub występuje o wydanie na jej rzecz indywidualnych interpretacji podatkowych.
Weryfikowany jest również sposób prezentacji transakcji w systemie księgowym spółki, co na dalszym etapie przekłada się na poprawność raportowania w ramach poszczególnych podatków i ich ujęcia do opodatkowania poszczególnymi podatkami. Systemy księgowe i towarzyszące im procesy księgowo-finansowe uwzględniają wymogi przepisów podatkowych, zawierając ustawienia systemowe wspierające kalkulacje podatków.
Spółka wdrożyła procesy wspierające przygotowywanie i składanie JPK_VAT oraz stosowania mechanizmu podzielonej płatności (MPP).
VII. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM PODATKOWYM
1. RYZYKO PODATKOWE
- W roku podatkowym 2020 Spółka nie wykazywała (i nie wykazuje) apetytu na ryzyko w dziedzinie opodatkowania. Ta okoliczność wynika głównie z faktu, że Spółka dążyła do prawidłowego wywiązywania się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.
2.Spółka nie angażowała się w sztuczne konstrukcje, których celem było unikanie, obniżenie lub uchylanie się od zobowiązania podatkowego oraz osiągnięcie jedynie korzyści podatkowej. Wszelkie decyzje podejmowane były z zachowaniem wymogów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego, w oparciu o uzasadnione przesłanki ekonomiczne.
3. W roku podatkowym 2020 Spółka nie występowała wydanie o opinii zabezpieczających zgodnie z rozdziałem 4 działem IIIA Ordynacji podatkowej lub inne prawnie dozwolone opinie i wnioski. W przypadku zidentyfikowania potrzeby wystąpienia o tego rodzaju środki zabezpieczenia pozycji podatkowej, Spółka jest gotowa sięgnąć po tego rodzaju środki w kolejnych latach podatkowych.
4. W roku podatkowym 2020 Spółka uwzględniała potencjalne ryzyka podatkowe, które mogłyby wynikać z:
a) możliwości wystąpienia przyszłych zmian w zakresie utrwalonej linii orzeczniczej sądów administracyjnych oraz TSUE;
b) możliwości wystąpienia przyszłych zmian w zakresie utrwalonej praktyki interpretacyjnej w rozumieniu art. 14n § 5 Ordynacji Podatkowej (tj. utrwalonej linii w zakresie interpretacji indywidualnych);
W odniesieniu do nowych przepisów, Spółka dochowywała (i nadal dochowuje) należytej staranności przy ich stosowaniu – wykorzystując w tym celu ogólnie akceptowane dyrektywy wykładni przepisów prawa (w tym zwłaszcza wykładni literalnej), poglądy prezentowane przez przedstawicieli doktryny oraz inne niezbędne źródła (m.in. w tym uzasadnienia ustaw). Spółka korzystała z usług zewnętrznych kancelarii prawno – podatkowych.
Za akceptowane ryzyko podatkowe Spółka uznawała również zastosowanie się przez Spółkę do wydawanych dla niej indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego (bądź zastosowanie się do interpretacji ogólnych). W takich sytuacjach Spółka korzystała (i korzysta) z mocy ochronnej wynikającej z art. 14k-14n Ordynacji podatkowej.
W przypadku ewentualnego zidentyfikowania istotnych ryzyk podatkowych,podmiot wykrywający, był obowiązany do poinformowania Zarządu o zaistniałym ryzyku i o podjętych krokach celem zapobiegnięcia ich ziszczeniu lub ograniczenia ich skutków.
2. REAKCJA NA RYZYKO PODATKOWE
W roku podatkowym 2020 Spółka nie dokonywała czynności, w odniesieniu do których stwierdzono, że ich wykonanie powodowało, powoduje lub może spowodować przekroczenie akceptowalnego ryzyka podatkowego.
W przypadku zidentyfikowania:
a) błędnych zapisów w księgach rachunkowych, kalkulacjach i deklaracjach podatkowych,
b) błędnie wystawionych lub niewystawionych faktur,
c) błędnie wystawionych lub niewystawionych innych dokumentów księgowych,
d) innych, istotnych nieprawidłowości
- każdy pracownik/współpracownik Spółki był obowiązany (i nadal jest zobowiązany) do poinformowania Głównego Księgowego lub innej wyznaczonej osoby o zidentyfikowanych nieprawidłowościach.
3. SZACOWANIE I OGRANICZANIE RYZYKA PODATKOWEGO
Celem ustalenia zaistnienia i zabezpieczenia Spółki przed wystąpieniem ryzyk podatkowych/istotnego ograniczenia możliwości ich wystąpienia, w Spółce mogły (i nadal mogą) być podejmowane czynności polegające na:
a) analizie interpretacji indywidualnych wydawanych w analogicznych sprawach oraz orzeczeń sądów administracyjnych/TSUE dotyczących zbliżonych zagadnień podatkowych – w celu ustalenia możliwych metod urzędowej wykładni oraz stosowania przepisów prawa podatkowego;
b) stosowaniu się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej organów podatkowych;
c) stosowaniu się do interpretacji ogólnych wydawanych przez MF;
d) uzyskiwaniu opinii podatkowych od zewnętrznych doradców (w tym spółek doradztwa podatkowego);
e) występowaniu z wnioskami o wydanie interpretacji indywidualnych;
f) występowaniu z wnioskami o wydanie wiążących informacji stawkowych i akcyzowych;
g) analizie stanowisk prezentowanych przez przedstawicieli doktryny prawa podatkowego poruszających podobne zagadnienia podatkowe do zaistniałych w stanach faktycznych zbliżonych do tych, w których znalazła się Spółka.
VIII. INFORMACJE O REALIZACJI OBOWIĄZKÓW PODATKOWYCH I SCHEMATACH PODATKOWYCH (MDR)
Spółka realizowała swoje obowiązki podatkowe w sposób terminowy i zgodnie z wymogami przepisów prawa dotyczących poszczególnych rodzajów podatków, zapewniając dochody budżetu państwa i gmin, na terenie których prowadziła swoją działalność.
Za rok podatkowy 2020 Spółka nie składała informacji o schemacie podatkowym
IX. INFORMACJE O ZŁOŻONYCH PRZEZ SPÓŁKĘ WNIOSKACH
Za rok podatkowy 2020 Spółka nie składała
- wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji;
- wniosku o wydanie interpretacji ogólnej;
- wniosku o wydanie wiążących informacji stawkowych i akcyzowych;
X. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYPEŁNIANIA OBOWIĄZKÓW PODATKOWYCH W ZAKRESIE TRANSAKCJI ZAWIERANYCH Z PODMIOTAMI POWIĄZANYMI
- Spółka zidentyfikowała podmioty powiązane, z którymi dokonywała transakcji w roku podatkowym 2020 oraz wartość tych transakcji.
- W roku podatkowym 2020 łączna wartość transakcji Spółki z podmiotami powiązanymi przekroczyła 5% sumy bilansowej aktywów.
Spółka zaprezentowała informacje o transakcjach kontrolowanych z podziałem na poszczególne podmioty powiązane – w roku podatkowym 2020 – w tabeli poniżej.
LP
|
Podmiot
|
Rodzaj transakcji
|
Wartość transakcji
|
Rodzaj powiązania
|
1
|
Grudnik Investment sp. z o. o.
|
najem
|
775.800,00 PLN
|
kapitałowe, osobowe
|
2
|
Inter-Sanit sp. z o. o.
|
najem
|
3.600,00 PLN
|
osobowe
|
3
|
Inter- Sanit spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
|
najem, sprzedaż towarów, marketing, usługi księgowe, kadrowe i windykacyjne
|
7.913.714,82 PLN
|
osobowe
|
4
|
GRUDNIK-FINANSE sp. z o. o.
|
sprzedaż towarów
|
865,35 PLN
|
osobowe
|
XI. INFORMACJE W ODNIESIENIU DO TRANSAKCJI Z PODMIOTAMI Z KRAJÓW LUB TERYTORIÓW STOSUJĄCYCH SZKODLIWĄ KONKURENCJĘ PODATKOWĄ 1. W roku podatkowym 2020 Spółka nie zawierała transakcji z podmiotami z krajów lub terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową (tzw. rajów podatkowych).
2. W roku podatkowym 2020 Spółka nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10
Ordynacji podatkowej.
XII. INFORMACJA W ZAKRESIE DZIAŁAŃ RESTRUKTURYZACYJNYCH
W roku podatkowym 2020 Spółka nie podejmowała działań restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązania podatkowego lub wysokość zobowiązania podatkowego podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
XIII. WSPÓŁPRACA Z ORGANAMI PODATKOWYMI
1. Spółka – dbając o dobre relacje z organami podatkowymi – wykonywała i planuje na bieżąco wykonywać następujące czynności:
a) terminowo udzielać odpowiedzi (informacji) na wniosek organów podatkowych;
b) terminowo przekazywać deklaracje podatkowe i wpłacać należności publicznoprawne;
c) należycie wykonywać ciążące na niej inne obowiązki jako podatnika, obowiązki
płatnika i inne obowiązki przewidziane przepisami prawa podatkowego.
2. Spółkę przed administracją skarbową reprezentował (i na bieżąco reprezentuje) Zarząd lub inne osoby posiadające stosowne upoważnienie w tym względzie.